Reisverslag 14 Mei 2016 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Robert Kok - WaarBenJij.nu Reisverslag 14 Mei 2016 - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Robert Kok - WaarBenJij.nu

Reisverslag 14 Mei 2016

Door: Robert Kok

Blijf op de hoogte en volg Robert

14 Mei 2016 | Palestina, Bethlehem

Beste familie en vrienden,

Vanuit een erg warm Beit Jala, ga ik weer een nieuw stukje op m’n blog schrijven. Vandaag was het erg heet, maar liefst 35 graden. Ook morgen en overmorgen verwachten we deze tropische temperatuur. Naast dit stuk schrijven doe ik dus ook niet zoveel :p

De afgelopen weken zijn echt voorbijgevlogen. Het hoogtepunt was wel het bezoek van mijn ouders. Pa, ma, Lennard en Maarten zijn hier 9 dagen geweest om mij op te zoeken. Ik had deze dagen ook vrij gevraagd, dus we hebben heel wat tijd met elkaar door kunnen brengen. Ze kwamen op 27 April, op Koningsdag dus. S ’middags ben ik eerst met wat collega’s naar de ambassade in Ramallah geweest, waar we uitgenodigd waren bij de afgevaardigde van Nederland. Dit was een heel leuke ervaring. Er was heerlijk eten en het was ook heel leuk om andere Nederlanders te ontmoeten.

S ’avonds heb ik met Elbert, een andere vrijwilliger, m’n ouders opgehaald van het vliegveld. Ze zijn tot maandag bij Jemima gebleven, waarna we naar het noorden van Israël zijn getrokken. We sliepen daar in een hostel midden in het oude Nazareth, Al Nabaa geheten. We hebben allerlei prachtige plekken in Israël bezocht en ook veel gezwommen in de Middellandse Zee. Het was erg fijn zo met elkaar. Wel was het even slikken toen ze weer weggingen...

Naast vakantie vieren heb ik de laatste tijd ook veel gewerkt. Omdat ik momenteel met verschillende projecten bezig ben, ben ik ook regelmatig s ‘avonds nog aan het werk. Maar het is erg leuk, dus mij hoor je niet klagen. Ik vind het nog steeds echt prachtig dat ik werk, studie en vrije tijd zo kan combineren. Echt heel mooi.

Afgelopen week heb ik nog iets gedaan, wat ook het vermelden waard is. Ik heb namelijk mijn terug ticket geboekt! Degene die bang waren dat ik hier zou blijven kan ik dus geruststellen. In de nacht van 5 op 6 Juli hoop ik weer te landen op Schiphol. Ik kijk ernaar uit om iedereen weer te ontmoeten!

PS: foto’s komen later! Lukt namelijk niet helemaal met overzetten.

Groetjes





  • 14 Mei 2016 - 22:31

    Willemijna Bel-Benard:

    Ha Robert,
    wat fijn dat jouw ouders daar waren en jij mee kon optrekken.
    Maar nu de warmte moet je maar heel rustig aan doen.
    Bij jullie is het nu al een uur later dus bedtijd!
    We hopen morgen weer in de Gouwstraat te zijn,maar ook op de tweede Pinksterdag bij elkaar te zijn met 80 personen.
    De bezoekers konden inschrijven voor 1 euro per persoon.
    Er komt een groepje jongeren uit onze gemeente die het programma met muziek en declamatie verzorgen. De betekenis van Pinksteren wordt verteld.
    Verder is er een uitgebreide lunch ,dat is erg gezellig.
    Omdat het vooral alleenstaanden zijn,en een-ouder gezinnen is dit een goede dagvulling.
    Het is voor jou daar een leerzame en gezellige periode,die nu niet zolang meer zal duren.
    Dat zal je ook gaan missen de eerste tijd. Dus eerst weer afkicken.
    Robert,een goede zondag toegewenst en de hartelijke groeten van ons samen.

  • 14 Mei 2016 - 23:56

    Ils:

    Lieve grote broer,
    Wat ontzettend leuk om elke keer je blog weer te lezen!(: ik geniet er echt van, lijkt net alsof ik het je hoor vertellen hahaha!
    Ben blij dat je nog steeds geniet! Pa, ma en de jongens hebben ook enorm genoten, de foto's zagen er goed uit!
    Je zal wel blij zijn met dat warme weer, echt wat voor jou!(: Zoek maar vaak te water op om af te koelen, dat zal wel nodig zijn

  • 16 Mei 2016 - 22:46

    A-jarrah:

    Beste Robert,

    leuk om elke keer jou blog te lezen. Deze keer te kort door het warme weer maar echt warme schrifte ,het luekste dat jij in jullie terugkomen en dat jij blij bent. Geniet met de warme weer want in Nederlands hebben wij weer winter deze weekend.

    Groetjes ,

    Ahmad

  • 17 Mei 2016 - 12:13

    Fieke:

    Wat heerlijk dat je familie is geweest! :)
    Israël moet echt een prachtig land zijn en je klinkt zo enthousiast over je werk enzo, echt leuk - geniet van je laatste paar weken daar!

    Groetjes Fieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Student Bedrijfskunde aan de Christelijke Hogeschool te Ede

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1150
Totaal aantal bezoekers 13760

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Stage Jemima

Landen bezocht: