Eerste week Jemima - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Robert Kok - WaarBenJij.nu Eerste week Jemima - Reisverslag uit Bethlehem, Palestina van Robert Kok - WaarBenJij.nu

Eerste week Jemima

Door: Robert Kok

Blijf op de hoogte en volg Robert

06 Februari 2016 | Palestina, Bethlehem

Hallo allemaal! Allereerst wil ik even zeggen dat ik het superleuk vind dat jullie mij willen volgen tijdens mijn stage! Inmiddels ben ik al een week hier en het leek me dan ook hoog tijd om iets van me te laten horen. Hieronder volgt een kort verslag van mijn indrukken en ervaringen tijdens mijn eerste week bij Jemima.

Vorige week vrijdag om 06:00 vloog ik met Transavia naar Tel Aviv. De vlucht ging heel voorspoedig en om 11:10 (Israëlische tijd) landde we op Tel Aviv. Hier moest ik eerst door de douane. Omdat ik naar Beit Jala ging wat in bezet gebied ligt en nog geen visum had, werd ik 2 uur lang ondervraagd. Gelukkig kreeg ik uiteindelijk visum en kon ik doorreizen. Uiteindelijk kwam ik om 16:30 aan Bij Jemima aan.

Doordat ik er al een keer was geweest kende ik al wat mensen en dat maakte het allemaal wel wat makkelijker. De eerste paar dagen heb ik veel nieuwe mensen leren kennen die bij de organisatie wonen en/of werken. Er wonen hier onder andere 5 vrijwilligers die ongeveer net zo oud zijn als mij. Dit is wel want anders zit je in je vrije tijd ook maar zo alleen. We doen nu regelmatig dingen samen en dat is erg gezellig.

Vorige week zaterdag ben ik met een vrijwilliger naar Bethlehem geweest wat ongeveer een halfuur lopen is. We hebben een poos door de stad gelopen en de geboortekerk bezocht. Dit was een erg mooie en leuke ervaring. Het was er enorm druk en overal reden tuuterende auto's. Wat ik wel bijzonder vond was dat ik me tussen al die drukke Palestijnen wel gewoon veilig voelde. Zondag ben ik met de anderen van Jemima naar de kerk geweest hier. Dat was ook een bijzondere ervaring. Ook dat gaat totaal anders dan in Nederland.

Maandag ben ik begonnen met werken. Ik ben begonnen met het maken van een bus schema voor de chauffeurs en een verzoek formulier waar iedereen kan invullen wat hij/zij nodig heeft voor onderhoud. Momenteel ben ik bezig met de inkoop, zodat duidelijker in kaart kan worden gebracht wat de voorraad is en wat er nodig is. Er is echt veel werk te doen en ik mag ook best veel, dus dat is erg leuk. Ook kan ik goed overweg met mijn stagebegeleidster wat het ook makkelijker maakt.

Al met al heb ik het hier uitstekend naar m’n zin. De eerste week is ook echt voorbijgevlogen. Elke dag schijnt de zon en is het weer leuk om aan het werk te gaan. Ook is het hier erg gezellig. Wat ik wel echt mis is het eten van thuis, daar kunnen ze hier toch echt niet aan tippen :)

Reageren kan, mail dan naar robertkok95@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert

Student Bedrijfskunde aan de Christelijke Hogeschool te Ede

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 13758

Voorgaande reizen:

29 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Stage Jemima

Landen bezocht: